OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

HVORDAN BESTILLER JEG NYE NØGLER ELLER NØGLEKORT TIL MIN BIL?
Du kan altid bestille nye nøgler eller nøglekort til din bil. Kontakt din nærmeste Dacia-forhandler, så vil du få den hjælp, du har brug for.  

HVORDAN FINDER JEG DEN KORREKTE FARVEKODE TIL MIN BILLAK?
Det er altid en god idé at bruge den korrekte farvekode til din billak. Vi kan hjælpe dig med at finde den korrekte farvekode, hvis du har din bils stelnummer, som du finder på bilens registreringsbevis. Kontakt os, og oplys din bils stelnummer, så hjælper vi dig videre.

HVORDAN FINDER JEG NÆRMESTE DACIA-FORHANDLER?
Dacia har forhandlere i hele landet. Du kan finde din nærmeste Dacia-forhandler her.

HVOR OFTE SKAL MIN BIL HAVE SERVICE ELLER HAVE SKIFTET TANDREM?
Du finder oplysninger om serviceintervaller og udskiftning af tandrem i din bils servicebog. Hvis du ikke har en servicebog til din Dacia, så kan du kontakte vores kundeservice eller dit nærmeste Dacia-værksted, og du vil få den hjælp, du søger. Vær opmærksom på, at der ikke følger en servicebog med nyere Dacia-modeller, da vi i dag registrerer services elektronisk.

JEG HAR IMPORTERET MIN BIL I UDLANDET OG SKAL BRUGE ET CERTIFICATE OF CONFORMITY-DOKUMENT.
Hvis du har importeret en bil fra udlandet til Danmark, skal du bestille et Certificate of Conformity-dokument (også kaldet et CoC-dokument) hos en Dacia-forhandler i det land, du har importeret bilen fra. Eksempel: Hvis bilen er importeret fra Spanien, skal Certificate of Conformity-dokumentet bestilles hos Dacia Spanien. Kontakt vores kundeservice, så får du den hjælp, du har brug for.

JEG FLYTTER TIL UDLANDET OG ØNSKER AT TAGE BILEN MED MIG. HVILKEN DOKUMENTATION ER DER BEHOV FOR?
Hvis bilen oprindeligt er fra Danmark, skal du bruge et såkaldt Certificate of Conformity, et dokument fra importøren. Du skal kontakte det pågældende lands myndigheder for at få mere at vide om, hvilke andre dokumenter der kræves. Du kan bestille et Certificate of Conformity-dokument ved at sende en e-mail til kundeservice med dit navn, adresse og telefonnummer. Der kan desuden være behov for et Certificate of Origin, der attesterer, at bilen er bygget inden for EU. CoO kan også refereres til som et Euro 1-certifikat.

JEG HAR TEKNISKE SPØRGSMÅL VEDR. MIN BIL. HVEM KAN JEG TALE MED?
Vi vil altid gerne hjælpe dig, så du er godt kørende. Du kan få svar på tekniske spørgsmål hos alle Dacia-forhandlere, der findes over hele landet. Find nærmeste Dacia-forhandler her, og få den tekniske support, du har brug for.  

HVOR FINDER JEG BILENS RADIOKODE?
Når du køber en ny Dacia, står bilens tilhørende radiokode på et ark, som du finder i brugervejledningen. Du kan altid nemt bestille en ny radiokode hos din nærmeste Dacia-forhandler.

JEG VIL GERNE HAVE EN PRØVETUR I EN DACIA. HVAD GØR JEG?
Du er altid velkommen til at prøvekøre en af vores mange Dacia-modeller. Start med at udfylde prøvetursformularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.

JEG HAR SPØRGSMÅL OM DACIA ASSISTANCE. HVEM KAN HJÆLPE MIG?
For at kunne hjælpe dig bedst muligt anbefaler vi, at du henvender dig direkte til Dacia Assistance Kundeservice. Ønsker du hjælp i Danmark: Ring 8088 9852. Ønsker du hjælp i udlandet: Ring +46 8411 3251.

HVAD KOSTER SERVICE/REPARATION AF MIN BIL?
Hos kundeservice kan vi desværre ikke oplyse priser på service og reparation. Kontakt nærmeste Dacia-værksted for at få oplyst priser.

HVORDAN BESTILLER JEG EN NY INSTRUKTIONSBOG TIL MIN BIL?
Hvis du ønsker en ny Dacia instruktionsbog, så kan du kontakte vores kundeservice eller din nærmeste Dacia-forhandler, og du vil få den hjælp, du søger. Vær opmærksom på, at der ikke følger en instruktionsbog med nyere Dacia-modeller, da vi i dag samler instruktioner her.

JEG HAR LÆST OM PRIVATLEASING OG ANDRE GODE TILBUD HER PÅ HJEMMESIDEN. HVORDAN FÅR JEG MERE AT VIDE?
For at få yderligere oplysninger om vores tilbud og kampagner skal du kontakte en af Dacias forhandlere. Du finder nærmeste Dacia-forhandler her.